Australia - Pustynia Simpsona maj 2020
Początek: 2020/05/14 - Koniec: 2020/05/31
wyprawa - co to?
Rezerwuj termin
Poleć znajomemu
Cena
16200 zł/osCENA OBEJMUJE:
- Wypożyczenie samochodów Toyota Land Cruiser HZJ 76 przygotowanych do wypraw na 15 dni (dwie osoby w aucie)
- Ubezpieczenie samochodu przy najwyższej opcji "No Worries" (Reduced Excess = 0)
- przeloty
- Wyposażenie wyprawowe samochodu
- Outback Safety Kit czyli zestaw przeżycia na pustyni oraz satelitarna boja ratunkowa
- Campingi i pola biwakowe, hotele zgodnie z programem
- Prowadzenie grupy i opieka polskiego przewodnika
- Ubezpieczenie NW i KL
CENA NIE OBEJMUJE:
- wyżywienie i koszty paliwa (ok. 3000 zł/samochód)
- wszelkie dodatkowe atrakcje
Poradnik uczestnika
Trasa wyprawy to pętla, która liczy około 3.500 km. Wyprawa wyruszy z Alice Springs, miasta położonego niemal w samym środku Australii Tuż za granicami miasta konwój zjedzie z drogi asfaltowej na stary szlak wiodący wzdłuż dawnej linii kolejowej Old Ghan. Wszystkie biwaki zaplanowane są w outbacku - na bezludnych pustynnych obszarach pokrywających kontynent. Pierwszą noc uczestnicy wyprawy spędzą pod samotną skałą Chamber’s Pillar około 160 km od Alice Springs. Do dzisiaj służy ona jako jeden z nielicznych punktów orientacyjnych. Trzeciego dnia, po przejechaniu ok. 530 km, ekspedycja dotrze do Mount Dare, dawnej farmy na pustyni, a obecnie placówki parku narodowego Witjira. Tu rozpocznie się najtrudniejszy etap wyprawy, czyli przekroczenie z zachodu na wschód Pustyni Simpsona. Jest ona uważana za jedną z najbardziej fascynujących w Australii. Ten etap wyprawy to co najmniej 500 km jazdy pustynnym szlakiem wytyczonym w latach 60-tych XXw. Konwój będzie kierował się ku położonej już w stanie Queensland legendarnej osadzie Birdsville. Po drodze samochody będą musiały pokonać około tysiąca piaszczystych wydm ciągnących się prostopadle do trasy.
Plan zakłada przebycie tego odcinka wzdłuż tzw. French Line, czyli najkrótszego, ale jednocześnie najtrudniejszego szlaku wiodącego przez Pustynię Simpsona. Gdyby trasa ta okazała się zbyt trudna, alternatywą jest przejazd nieco łatwiejszymi, lecz dłuższymi szlakami wiodącymi na południe od French Line, tzw. WAA Line oraz Rigg Road.
Przeprawa przez pustynię powinna zająć nie więcej niż trzy lub cztery dni, jeśli nie będzie opadów deszczu czy innych nieprzewidzianych trudności. Osiągnięcie Poeppel Corner, czyli celu ekspedycji, planowane jest na szósty lub siódmy dzień. W miejscu tym znajduje się symboliczny betonowy cokół, który wyznacza styk granic trzech terytoriów administracyjnych Australii. Przed dotarciem do Birdsville, uczestnicy będą mieli jeszcze jedno wyzwanie – wjechanie na Big Red, czyli ponad czterdziestometrową wielką wydmę z czerwonego piasku, największą w całej Australii. Wjazd na szczyt to punkt honoru każdego kierowcy przemierzającego Pustynię Simpsona.
Z Birdsville wyprawa wyruszy w drogę powrotną do Alice Springs. Jednak powrót to ponad 2.200 km, z czego ponad połowa wiedzie pustynnymi duktami. Na początku będzie to 523 km szlakiem Birdsville Track do położonej w stanie South Australia osady Maree. Następne 617 km uczestnicy pokonają jadąc szlakiem Oodnadatta Track. Dopiero po przejechaniu ponad dwóch tysięcy kilometrów od Alice Springs ekspedycja wyjedzie na drogę asfaltową. Będzie to wiodąca z Adelajdy na południu do Darwin na północy, niedawno wyasfaltowana w całości, Stuart’s Highway.
Zanim wyprawa dotrze ponownie do Alice Springs, uczestnicy odwiedzą jeszcze park narodowy Uluru Kata Tjuta. Największą atrakcją jest tu oczywiście słynna czerwona skała Uluru, znana niegdyś pod nazwą Ayer’s Rock.
Dzień 1 – wylot z Warszawy
Dzień 2 – wieczór przylot Perth, nocleg w hotelu
Dzień 3 – południe przylot do Alice Springs, pobranie samochodów, zakupy odpoczynek, nocleg w hotelu
Dzień 4 – Alice Springs – Cumbers Pillar – Mount Dare
Dzień 5 – Mount Dare – Dalhouse Springs - Purni Bore
Dzień 6 – Purni Bore - Lone Gum
Dzień 7 – Lone Gum - Poeppels Corner
Dzień 8 – Poeppels Corner – Birdsville
Dzień 9 – Birdsville - Mungerannie
Dzień 10 – Mungerannie - Oodnadatta
Dzień 11 – Oodnadatta – Wiliam Creek - Coober Pedy, nocleg w hotelu pod ziemią
Dzień 12 – kopalnia opali, Coober Pedy – Marla – Kulgera
Dzień 13 – Kulgera – Mulga park – Curtin Springs – Yulara (nocleg w hotelu)
Dzień 14 – Yulara (Kata Tjuta, Uluru), nocleg w hotelu
Dzień 15– Yulara – Kings Canion Resort (8)
Dzień 16 – Kings Canion Resort – Alice Springs, zwrot samochodów, nocleg w hotelu (9)
Dzień 17 – Alice Springs – wylot do Polski
Dzień 18 – przylot do Polski
Nie mamy wymagań odnośnie uczestnictwa w wyprawie
Polecane
Libia 4x4 - jesień 2024 - wulkan Waw Namus i Murzuq - własnym autem
Start wyprawy: 2024/10/26 - Koniec wyprawy: 2024/11/16
Libia. Prawdziwa głęboką Sahara. W listopadzie 2008 odbyliśmy pierwszą, zapoznawczą podroż aż pod Murzuq, nastepnie w kolejnych latach, aż do Arabskiej Wiosny jeździliśmy tam co roku na regularne wyprawy. W maju tego …
Algieria 4x4 - jesień 2024 - własnym autem
Start wyprawy: 2024/11/16 - Koniec wyprawy: 2024/12/14
Algieria. Prawdziwa głęboka Sahara. W listopadzie 2016 odbyliśmy pierwszą, zapoznawczą podroż aż pod granicę Nigru, nastepnie w marcu i listopadzie 2017, 2018, 2019 i 2020 oraz w 2022 kolejne, już regularne wyprawy. …